Heta köttfärsröran!

ÄNTLIGEN! Här kommer den, som utlovat! receptet är på ett ungefär...

300g nötfärs
1 gul lök
2-3 burkar champinjoner
2 rivna morötter
1 pkt passerade tomater
2,5 dl grädde
sambal olek efter behag!

Man kan ju såklart slänga i vad man har som kan passa, hade jag gillat paprika så hade jag haft i det, svarta bönor är oxå ruskigt gott i, när man är redo för lite mer kolhydrater! Servera med avokado, salld o tomat... Häll röran övr avokadon så blir den ljummen och god!


Har varit ute en lång runda på Stensö idag och sen mumsade jag i mig det här när jag kom hem! Härligt! Nu ska jag bara vänta på att kesoplättarna blir klara o sen ska jag ner o fika på stan med Hanna o Jill, vem vet, kanske tom unnar mig en liten kaka till kaffet idag... Men bara kanske... det är nära nu... 6 hg kvar!!

Ikväll kommer nog resultatet på vår tävling oxå, det ser bra ut för lag tjockis!!!
tjing pling! /e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0