Min metod!

japp, nu tänkte jag skriva ett inlägg om hur jag ska komma i smaljeansen! Jag vill oxå berätta hur det sett ut tidigare i mitt liv, det är nämligen så att när jag var liten var jag LITEN, fram till gymnasiet var jag smal som en speta, trånade fotboll hade egen häst och åt hyffsat. Däremot var jag extremt petig med maten, och är ganska petig fortfarande egentligen fast jag lärt mig äta både majs, svamp och te. Däremot finns det vissa grejer jag aldrig kommer kunna gilla: broccoli, paprika och sparris går fetbort! Hur som helst, på gymnasiet slutade jag med fotbollen och sålde hästen, började extrajobba, men lite pengar i plånkan upptäckte jag att jag kunde köpa godis, mycket godis, hela tiden! o så har det fortsatt. Det är min största last, godis i alla former, choklad, sega gelegodisar och för att inte tala om...skumgodisar!! Även bröd ligger mig varmt om hjärtat men kakor, tårtor o sånt där kan jag utan problem vara utan. På sista tiden har även coca colan gjort ett återtåg in i min kyl och ner i min mage. inte bra, men det hoppas jag inte ska bli för svårt att avstå ifrån, skulle det bli kris får jag väl ta mig en cola zero, o de är ju inte ens lika goda så då tröttnar jag förhoppningvis, haha!

Nu till metoden, GI! Jag har kört med GI från o till i ett par år och pendlat upp o ner i vikt som en jojo. Denna gången ska det HÅLLA, därför är jag inte lika stressad. Bättre att dettar ett tag o stannar på trivselvikt än att jag går upp allt igen. däremot kör jag lite av en rivstart nu i början för att komma in i det ordentligt, inga kolhydrater what so ever i ett par veckor, o sen börjar jag nog så smått med frukt, grovt bröd osv... För att få lite ny inspiration så jag har beställt två böcker med GI-recept idag, "GI - dag för dag" och "Ulrikas bästa GI-recept". har redan 3-4 böcker men behöver lite ny inspiration o nya recept att testa på så det hoppas jag ska bli en bra hjälp på vägen.

Kunde inte hålla mig från vågen i morse, o det är ju sjukt vad det märks på bara en dag, iofs vet jag ju att det handlar om att jag tappat mycket vatten, men ändå. det ger en sporre direkt att man vill fortsätta! Ni (om det nu är nån som läser) får snällt vänta till fredag innan jag officiellt väger mig o publicerar det här, bara det är en otrlig sporre.

Nu ska jag slänga ihop en fritatta till lunch, med champinjoner, tomat (min bästa grönsak) och oregano!
Hepp.
m.


Kommentarer
Postat av: Nenny

Hejsan!

Du kommer att fixa det här helt galant!!

Jag tittar in igen och hejar på dig!

Heja heja heja...

:D

2008-09-14 @ 14:53:03
URL: http://nenny.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0