Tisdagar...

...är en utomordentligt bra dag att nystarta på har jag hört! Efter en alldeles för bakfull söndag hade jag inget nyttigt att luncha på idag, hade dessutom behövt ha med mig två lunchlådor iag eftersom jag först var i skolan o sen åkte direkt o jobbade! Det gick inte idag alltså, men skit samma, jag är inte nöjd förrän 63.0 lyser mot mig en morgon framöver. Så imon kör jag igen, kommer dessutom att förbereda lite nyttiga lunchlådor imon, det är A och O för mig!

Idag kom jag på en sak, idag var jag lite nära att trilla dit igen, gamla ätbeteendet var tillbaka för ett tag och jag njöt, det kan jag lova. Den där chokladen har aldrig smakat bättre! MEN det räckte med att jag tänkte på mina jeans o även några andra par byxor som jag vet kommer sitta som en smäck om några kilo. Jag tänkte..."Nej så fan att jag ska ge upp nu när jag är(var) så nära!!" nu ska det ju påpekas att jag troligtvis gått upp några kilo sen fredagsvägningen, men som jag sagt innan att det är när man tar sig tillbaka till det nyttiga livet efter ex en helg i synd som man vet att det kommer funka!! Snedsteg kan alla ta, det gäller bara att hitta tillbaka snabbt o lätt!

Det finns inget skönare än att gå o lägga sig på kvällen när man skött dig ypperligt, ett litet sug i magen gör att belåtenheten sprider sig i kroppen. Mycket skönare att lägga sig lite småhungrig än uppsväld o kräkmätt. För det är bara att inse, ska man gå ner i vikt så gäller det att äta mindre o röra sig mer. Jag erkänner, jag blir aldrig rikigt skitmätt av den här maten men jag gillar den känslan. Går ju å andra sidan inte omkring o är hungirg hela dagarna, men ni fattar va? inte hungrig, men sällan riktigt mätt.

O så måste jag bara få erkänna en sak som jag kom på när jag jobbade idag.... Jag hatar andras ouppfostrade barn aka ungjävlar! De springer in bakom kassan, rotar efter larm i "hålet i disken" och frågar tusen frågor. Vissa barn däremot är söta o snälla o väkuppfostrade, ska envist betala sina hårband själva och blir utomordentligt nöjda när de traskar iväg med kvittot o påsen. sånna barn gillar jag, men de som får springa runt vind för våg och lekar kurragömma bland klädställningarna, morr! fast egentligen blir jag mest arg på föräldrarna, Håll koll på ungarna, affärer är ingen lekplats! Puh, skönt, med risk för att göra mig ovän med någon kanske! så här tycker jag iaf!

Nu ska jag kolla klart på matakuten!
heja bert!
e.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Haha.. ja håller med dig.. dom ska hålla reda på sina barn.. :D

Tack för kommentaren om korten, vet du vad.. eftersom jag inte har någon systemkamera för tillfället så är det mobilkameran jag använder.. Ganska imponerad av hur fina bilder den kan ta.. Å sen är den ju alltid med oxå, så blir en massa kort knäppta.. :) Ha en bra dag.. Kram

2008-10-28 @ 08:43:26
URL: http://www.freewebs.com/jonnaodevil
Postat av: Emma

Har nog aldrig varit hungrig med GI-maten... mätt blir jag rätt ofta i alla fall.. Men man ska ju inte äta så man blir proppis, varken med GI eller annan mat :)



Ja fan vad jag hatar ungar! hahaha. De som får springa var de vill är irriterande vart än de är.. butik, på gatan, på gymmet där jag jobbar osv.

2008-10-28 @ 14:15:46
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0