På kvällen...

.. är det alltid lätt att tänka Nu jäklar ska ja köra på, imon ska jag ut o gå flera timmar o bara äta en massa nyttigt, japp,  bestämt, så får det bli! Men jag vet ju vad lätt det är att ens planer grusas! Jag hatar att ja inte kan stå emot godsaker när de erbjuds, Det är verkligen mitt stora problem, att inte kunna skita i att äta när det finns framför mig. SAMTIDIGT vill jag kunna unna mig av livets goda. Men ärligt talat så är ju det riktigt goda riktig mat, typ älggryta med lingon o kokt potatis eller en ciabatta med tomat o mozzarella. För godis är nästan godast innan man äter det, under tiden o särskilt efter är man mest illamående! Blä...

Hur som helst så har jag tagit ett beslut...typ!! Min målvikt är en fråga jag måste ta tag i, den ska vara rimlig men inte för lätt, jag vill tex in ha målvikt 66kg... oj svårt, jag har 1hg kvar. men inte heller 58 kg, 8kg kvar - skitmycket! Något lagom, mittemellan för att vara lite härligt svensk, lagom är bäst! vad säger ni? Målvikt 63,0 kan väl vara ett bra mål.

FAST, även här slits jag mellan att sätta ett tufft mål o verkligen kämpa mig dit, och att sätta ett "för lätt" mål o lixom vara lite besviken att det inte blev mer. Fast jag har lärt mig av erfarenhet att det är bättre med snällare mål o att man nå de än att man sätter upp omöjliga mål o ger upp på halva vägen. Japp, så får det bli... 63,0 är mitt mål, när jag väl är där får jag ta ställning till ev fortsatt kamp! När jag vägde som minst (i vuxen ålder) efter en svältspurt för nåt år sen vågde jag runt 62,5 tror jag då fick jag faktiskt på mig jeansen när jag tänker efter, tajt men ändå. Kanske kan tvinga på dem vid 63 o så hoppas på att de töjs ut lite, haha! nej jag skojar, jeansen är sekundärt mål nu faktiskt, trots bloggnamnet! ;-)

I morse vägde jag 66,1, ett litet minus från i fredags alltså, men jag vill ta ett kilo i veckan nu... så på fredag ska vågen stanna på 65,5 eller mindre, det borde gå om inte dagens godisberg satt för stora spår, det märks imon! Usch vilken ångest jag har för vad vågen ska visa, återkommer imon i frågan.

OCH nu till en ROLIG sak... Imon smäller det, jag kan inte hålla mig längre! Taadaaaaa GARDEROBSRENSNING, jag tog beslut att jag gått ner tillräckligt för att få ge mig i kast med garderoben, min femkilos-belöning kan man säga. O dessutom jobbar sambon från halv två så jag har hela eftermiddagen med bra musik o min garderob. Skönt, o eftersom jag är obotlig pedant har det smärtat mig lite den senaste månaden typ när det varit kaos i garderob, imon ska det bli lugnt i min pedantnerv! äntligen!! Kommer nog en hel del bilder imorgon...

...o efter ett sjukt långt inlägg måste jag ju bara lägga in en bild här, annars tappar jag kanske alla läsare.Vet ni? det är runt 30 pers som läser min blogg varje dag, jag är sjuk stolt för det!!

.....15 min senare...

Åh det funkar inte, nåt skit med sidan. Överlev ett inlägg utan bild idag så får ni igen det imon!! Lovar!
Nu ska jag kolla klart på Seinfeldt o sen sooooova!
Tack bloggen för att du alltid lyssnar på mitt skitsnack!!
e.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Mål är bra, och siffror kan man ta tag i när motivationen tryter. Men huvudmålet är väl ändå att du ska må bra i din kropp. Så kör tills du gör det tycker jag ;-)

Och det där med godiset känner jag igen. INGEN choklad i det här hushållet på ett tag kan jag lova! :-/

2008-10-20 @ 23:21:11
URL: http://activeandhappy.wordpress.com
Postat av: Sanna

Jag förstår dig precis! Men jag valde bort godiset helt för det är ett stort problem för mig. Just nu kan jag inte ta en för då tar jag alla. Men sen kanske jag kan hantera det men inte dag. Fråga dig själv hur viktigt det är för dig och hur mycket godiset ställer till det för dig.

Kram sanna

2008-10-21 @ 09:19:22
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0