Nystart!

För det första...
Tusen tack för era fina kommentarer på mitt förra inlägg, de värmer otroligt mycket! Jag trodde aldrig att jag skulle påverkas så mycket o så länge av begravningen, det är först idag som jag känner mig på banan igen. Jag har grubblat, lyssnat på Fix you, funderat o lyssnat ännu mer på coldplay. Fix you har verkligen blivit Nellis låt.

För det andra...
Och vi vet ju alla vad man brukar göra när man tänker som bäst; frossa i godis! Det är nämligen vad jag har ägnat hela helgen åt, tur att det är många dagar till vägning för de kommer behövas! (men de kommer nog inte räcka riktigt, räkna med plus denna veckan!) Men under alla mina funderingar har jag ändå bestämt mig för att fortsätta min kamp ner i vikt, det är ju trots allt en faktor i mitt liv som jag verkligen kan påverka! o jag har kommit fram till att livet är för kort för att gå runt o gnälla o inte vara nöjd med sig själv. Så då kan man antingen gilla läget eller kämpa på tills man är där man vill vara. Eventuellt kommer jag revidera mitt slutmål lite, ca 63kg kanske är lagom. Men det återkommer jag till, känner egentligen för att slänga smaljeansen åt skogen, för jag tror nämligen jag måste ner till under 60kg för att ens komma i de. helst ännu och egentligen... de där jeansen ligger mest där i garderoben som ett hån att jag är för tjock, o i andra kläder känner jag mig inte så tjock.

Jag har två delar av min garderob kan man säga, del 1 är den största delen med kläder som skulle passa om jag gick ner till 63-64kg. Del 2 är egentligen bara typ 2 par jeans, några skjortor o lite kjolar. (Här ingår alltså smaljeansen aka smalsmaljeansen för de jag kallar smaljeansen får jag faktiskt på mig nu, eller ja, inte efter denna helgen kanske, men ni har sett de på nån bild här på bloggen). Jag börjar luta åt att kasta ut allt från del 2 och sikta på att kunna ha del 1 ist, vad tror ni? Herregud jag känner mig helt matt när jag tänker på smalsmaljeansen, tänk.. det kanske skulle kännas jätteskönt att bara kasta ut de o vara nöjd med en lite mindre viktminskning.

Usch vad jag babblar på idag, det märks att jag inte fått skriva av mig på ett par dagar. Hur som helst...

För det tredje...
Min taktik framöver är att först o främts öveleva sista veckan på praktiken, kämpa på stenhårt med maten och ev oxå nån liten promme, sen är det vägning på fredag och sen börjar slutspurten (som kan bli ganska lång men ändå..) jag ska nog ha ett delmål till sista lördagen i oktober för då ska jag på årsfest och räknar med att glida dit i en ashet pennkjol som jag hittat på jobbet idag. Jag trodde inte jag kunde ha pennkjol pga av rumpan o dess storlek, men det gick! Tjoho! Men det sitter lite väl tajt nu så vi får väl se vad vågen stannar på imon o sen ska jag meddela mitt delmål som jag har typ 12 dagar på mig att nå till! Härligt att vara på g igen!!

Tack för kommentarerna än en gång, ni är värda GULD! e.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Förstår ditt tänk, och visst.. det kanske skulle vara hälsosamt att slänga bort smalsmaljeansen och bara behålla smaljeansen.. man måste ju faktiskt kunna leva med.. :D

Hur ser en pennkjol ut? Du är min nya modeikon.. så har vrålkoll på allt du köper.. haha.. å det är ju ingen nackdel att jag tycker om HMs kläder då.. har bara haft lite svårt att hitta gobitarna innan jag började läsa din blogg.. :D

Kämpa på..

Kram

2008-10-12 @ 21:11:14
URL: http://www.freewebs.com/jonnaodevil
Postat av: camilla

Jag tycker du ska satsa på garderob nummer 1. Släng de andra och smaljeans det kan du köpa i den liiite större storleken och ändå kalla dom för smaljeans ;) För du är verkligen smal och fin :)



Kram till dig

2008-10-13 @ 09:41:36
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0