Det går bra nu...

Det är lite såhär när man ska starta upp ett nyttigt liv...

Dag ett - jag SKA men åh jag vill ha choklaaaaad. Jag blir aldrig mätt på det här, var är pastan? Åh choklad... Ska jag ta en bit... NEJ, nu gäller det. wow, jag klarade första dagen, nu kan det bara bli lättare!
Dag två - Börjar dagen asnyttigt, jag är så duktig. men just det, vänner på middag ikväll, med vin. jaja, jag ska BARA äta sallad o kött iaf. Hm, en liten bit potatisgratäng kan jag ju ta. Oj, en normalstor bit gled ner, skit med, men ingen efterrätt, jaja, den var ändå inte god sådetså.
Dag tre - Värsta dagen! Sockerabstinens så in i...jag skiter i det här, ge mig gräddbollarna! oj jag åt två! inte bra, men jag åt ju nyttig frulle så det kanske blir plus/minus noll iaf. imon ska jag vara skitduktig igen, ut o gå jättelång ska jag. jodå.
Dag fyra - äntligen i balans. Är inte sjukt sugen på sötsaker längre och längtar nästan tills jag ska åka o handla massa nyttig mat. Hoppas folk ser att jag bara handlar nyttigt? hoho, kolla i min vagn!!

Och där är jag nu..ganska nöjd med det hela. Kvällsmaten bestod av fritatta med burkkantareller ist för burkchampinjoner men även med fetaost o tomat i. Det är godare med champinjoner så det blir det nästa gång. Till fritattan serverads kassler o sallad. mums för kassler!



Sen upptäckte jag en rolig grej med min kamera. eller upptäckte o upptäckte, jag vet ju att det finns makro på den men har inte testat det innan, det gjorde jag, o jag insåg att man inte behöver gå ut i naturen för att ta fina naturbilder, se själva, min orkidé (som jag är löjligt stolt över att jag fått att blomma om) och min hjärtan-på-tråd!





Nu ska jag ta och diska, gå ut med hunden och sen slappa i soffan, hoppas det är lite bra på tv ikväll!
O med annas utmaning går det bara fiint. Idag har ju varit en bra dag! men det blir nog svårare framåt helgen!
Ha det fina alla kämpar!
e,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0