Dagen före vägning nr 6.

Japp, imon är det dags för vägning igen, ska bli spännande att se vad det stannar på. Iiii, håll tummarna för mig och min våg!

Idag har jag som sagt haft en pausdag, lite dumt att ha det innan vägningen egentligen, men det var läge idag helt enkelt. Åt en delikat ciabatta med pesto, mozzarella och parmaskinka på skafferiet, o även en liten chokladboll på kullzenska. smaskens!

Jag är inte orolig för dessa tillfälliga sidospår, så länge de är tillfälliga och jag lyckas hålla vardagarna nyttiga. Då tror jag det kommer hålla i det långa loppet och det är ju det som räknas. jag vill inte strunta i mina terapifikor med hanna, som i de allra flesta fall endast består av kaffe, men då och då kan det vara gott att unna sig något och herregud, man måste faktiskt leva oxå. Däremot måste jag verkligen träna på att behålla kontrollen! Det är alldeles för lätt att bara kasta i sig en påse lösgodis för att efteråt ångra sig som fan. Jag vill kunna ta två bitar, lägga tillbaka påsen i skåpet för att ta en bit till tre dagar senare! Just nu existerar inte det hos mig, det är som jag sagt innan, allt eller inget!

Jag har ju beslutat att mitt mål kommer vara att nå 63.0kg (minst!) och när jag gjort det vill jag ge mig själv en belöning och jag fick ett tips av litenbrun att jag ska unna mig en helkroppsmassage när vågen stannat på det eller mindre! Jag har dessutom friskvårdbidrag från jobbet så jag kommer inte ens behöva betala det själv! kan det bli bättre? För det här andra hitte-påt att jag ska köpa nåt visst klädesplagg eller ngt smink från TBS när jag gått ner tillräckligt funkar verkligen inte för mig, jag vet att jag kommer köpa det ändå, haha! dessutom behöver jag verkligen inte mer kläder, har nästan fått som en ny garderob efter min rensning, hittade ju massa gamla grejer som  jag äntligen kan ha på mig igen! kul och ekonomiskt!

lite beroende på vad vågen stannar på imon så kommer mitt mål för helgen bli lite anpassat till det. Tror inte jag kommer lyckas gå ner under helgen nämligen. Imon ska vi till ett par goda vänner på middag o på lördag är det dunderfest, vinet kommer flöda. Så jag vill nog sikta på att gå plus/minus-noll fredag till måndag. Ska verkligen kämpa för det, tur att jag har en hurtig morsa  o syrra som vill haka på ut o gå! =)

Nu ska jag kolla på Hell's kitchen o sen ska jag sova o ladda för morgondagens vägning!!
Sov gott!
e.


Kommentarer
Postat av: Ner40kg

Jag ska hålla tummarna stenhårt för dig imorgon!! Tack för du höll dina för mig idag! Så snällt :)

2008-10-23 @ 23:35:18
URL: http://ner40kg.blogg.se/
Postat av: camilla

Lycka till idag :)

2008-10-24 @ 09:13:29
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Sara

LYCKA TILL! Hoppas på att hinna läsa ditt resultat innan jag åker.. :) Kram kram!

2008-10-24 @ 10:15:39
URL: http://bananensvikt.blogg.se/
Postat av: Sanna

Håller tummarna för dig vännen! men det här klarar du.... Ha en bra helg nu.

kram

2008-10-24 @ 10:25:48
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0