Snygg fisk!

Nu för tiden har jag bara skogs-TV, alltså ettan, tvåan, tjugofyran, fyran och barnkanalen. Vad gör man då? Jo man kollar på Go'kväll! och jag lagade de en alla hjärtansmiddag som för övrigt såg helt underbart god ut. skrev genast upp recepten i min receptbok. Till huvudrätt var det aborre, vänd i krossade cashew-nötter. Det är väl något för alla oss GI:are! Hur som helst så sa programledaren då "Man känner sig snyggare när man ätit fisk i stället för kött"

Jag kan nog hålla med lite om det faktiskt. Det är lättare och lite friskare att äta en fiskbit ist för en tjock biff. Fast med det inte sagt att jag inte gillar kött. Jag ääälskar en god köttbit och har tack vare farbror jägaren två omgångar med älgkött i frysen!! Men jag känner mig ofta lite för mätt efter kött-middag. De händer aldrig med fisk.

Att fisk dessutom är extremt nyttigt o gör att man faktiskt blir snyggare på insidan kan ju ses som en bonus!
För mig blev det dock ingen fisk till middag idag, men imon kan det nog bli en laxbit fakiskt.
Jag fick btw igång fotoöverföringen innan, här är en bild från min o hannas mellanfest på min examensdag!



/e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0