Första dagen på resten av mitt liv..

Min mormor har en liten tavla i köket med den texten på, en av de få tavlor i hennes hus som inte är sydda! O den tavlan har iaf hängt där sen jag var liten o nu kom jag o tänka på den o den passar ju in ganska bra just idag.

I morse var det invägning, hujedamej, vågen stannade på 71,5 kg. så det är nog nåt kilo sen den där startbilden, men de får vara kvar, jag orkar inte ta nya. Så nu vet jag vad jag har att kämpa från. Det hade ju varit så coolt att komma under 60-strecket,  men det är kanske orimligt. 10 kg ska bort iaf! 

Jag har även funderat på det här med vägning, hur ofta ska jag väga mig? jag hade önskat att jag kunde hålla mig till en gång i veckan, men jag är för nyfiken för det så blir säkert lite oftare. Däremot kör jag nog vägdag på bloggen, o eftersom jag började idag så är FREDAGAR nu min officiella vägdag!

Har kick-startat mig själv idag på lite olika sätt, började dagen med en morgonpromme vid havet, sedan blev det frulle med ägg och citronyoggi. Sen for jag o några kompisar iväg på roadtrip till skopunkten, 3 par stövlar inhandlades, mycket nöjd, nu kan hösten komma, o med mina 4 heta klänningar jag köpte i veckan kommer jag bli het! haha! Hursomhelst så fortsatte dagen med lunch/middag som bestod av tacos, utan bröd såklart! o nu ska jag ta en proteinshake och krypa ner o kolla lite tv.

Jag är nöjd, första dagen brukar vara tung, men jag har verkligen kämpat på och det var inga problem att stå emot godishyllorna på rusta så jag är full av energi och sug att fixa det här! heja mej!

Ha en skön fredagkväll!
m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0