Belåtenhet!

Ja, idag är jag belåten med flera saker faktiskt...

1. jag fick äntligen ett finfint minus på vågen, skönt, det behövde jag denna vecka!
2. jag har betalat alla räkningar (jag är ju mest belåten över det för att det nu är gjort!)
3. jag har storstädat hela lägenheten, så snart kan jag slänga mig i soffan utan ångest.
4. jag åt en god o nyttig lunch innan; mozzarella, tomater och parmaskinka med lite olivolja, salt och basilika.

ja, det var väl typ det jag var belåten med idag. men det känns skönt att få lite lön för mödan när det gäller mat-och-vikt-biten. tycker jag skött mig alldeles ypperligt o ändå har jag inte rört mig närmre mitt mål, men idag var det ändring på det! och det tackar jag promenaderna för! hade planer på att ta en långrunda nu i em, men vad händer? himlen öppnar sig, över mig o Qvintus när vi är ute o leker med pinnar o annat! gissa hur blöta vi var när vi kom hem!!? så därför fick det bli den enda rundan för idag. Eller ja... var ju faktiskt ute med honom i morse med så två små rundor har jag allt hunnit med!
Här är bilder på dagens lunch och dagens outfit!



Jag har fått en slags lugn stabil känsla över mig idag när det gäller vikten! Jag vet att jag kommit en bit på väg, men vet samtidigt att det är en bit kvar. Men det känns lixom bra att vara mitt i det! Jag njuter mer av mitt hälsosamma liv denna gången än vad jag gjort alla de andra gångerna jag svultit ner mig 8kg och sen gått upp 10. Det känns mer på riktigt nu och jag är så glad o lite stolt att jag faktiskt pallar, trots en del kommentarer från folk. Jag vet att de inte menar något illa, men när jag "bara" lägger upp 2 små potatisar på min tallrik (hade egentligen inte behövt ngn!) o direkt får kommentaren "Va? ska du inte ha mer?". Då sitter man sär vid bordet och får försvara sig igen, låt mig och min tallrik vara!! Jag äter vad jag vill och du äter vad du vill! Morr! Sådär, nu fick jag avreagera mig lite! känns bra!

Nu ska jag krypa ner under filten i soffan, sätta på planet earth och kolla runt på alla era bloggar och kommantera det som jag inte fick chansen till igår eftersom en sambo tyckte det var kul att kolla massa prison break på datorn!

Heja heja heja!
e.

Kommentarer
Postat av: camilla

Grattis till minuset :) Bra jobbat.



Kramizz

2008-09-30 @ 19:26:39
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Anonym

Grattis till minuset!

Du ser jättesmal ut på bilden, vad väger du nu? och hur mycket har du kvar?

Ja det är konstigt vad folk ska klaga över hur man äter! Men det är ren avundsjuka tror jag. Du har ju iallafall tagit tag i det. Go girl!

Kram

2008-09-30 @ 21:25:06
Postat av: Ner40kg

Yay! Grattis! Skönt att höra att det går bra! Hur mycket har du gått ner nu? :-)



ÅÅÅH, ja, detta med folk! Varför ska det vara så svårt att låta någon äta vad de vill? Samma sak när jag fikar med vissa vänner (myyyycket smala) och det är alltid samma visa om jag säger att jag inte ska ha någon fika - "men vännen, du lever ju bara en gång! kom igen, ta kladdkakan nu! Den är gooood!". Ja, visstfan är den god, men hallå?! Hjälp mig?



Kram, grattis och några lycka till! :-)

2008-09-30 @ 22:58:56
URL: http://ner40kg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0