Svar på tal..

Fick en kommentar av Marie:

"Nästan -5 kg på 5 veckor... W O W! Kan du inte ge oss en liten sammanfattning på hur du har gjort! Blir verkligen sugen själv på att köra "LowCarb" nu. Har du inte haft extremt kolhydratsug emellanåt? har du tränat samtidigt? Varit sötsugen? snälla..mata mig med fakta nu...haha"

och eftersom jag värnar om mina läsare tänkte jag att det är bäst att svara direkt! =)
Jag har helt enkelt skippat allt med snabba kolhydrater som godis, chips, potatis, pasta, ris, bröd ovs... Det klart jag blivit sugen ibland, sugen som fan faktiskt. men jag har varit stenhård. utom förra helgen då när jag spårade ut o tryckte i mig godis. något som jag ägnat denna veckan åt att reparera! Det som ofta räddat mig är att jag inte haft godiset hemma (för det är nästan bara godis som jag blivit sugen på) och att jag planerat vadjag ska äta o alltid haft många alternativ hemma (nyttiga alternativ). O när jag nått mitt mål kommer jag sakta återinföra nyttiga kolhydrater igen typ mörkt bröd o fullkornspasta. Kommer säkert unna mig en o annan godisbit ibland, men jag vill ha styrkan att kunna välja, kunna säga nej! innan har jag slängt mig över allt vad sötsaker heter! Träning har det blvit väldigt lite av dessa 5 veckor, ingen alls faktiskt förutom promenader med hunden. Men nu är praktiken slut o jag ska tillbaka till högskolan, det betyder mer ledig tid, tid för promenader! Så de kommer jag verkligen ta tag i nästa vecka.

Mina tips är att...
1. Bestäm dig, VERKLIGEN BESTÄM DIG!
2. Ta en dag i taget i början...
3. och när det  rullar på så...Inte tänka, bara göra!
4. unna dig något då o då, men spåra inte ut o släng i dig en påse godis, utan ta något litet bara!

Hoppas du blivit sugen på att testa GI, det funkar perfa för mig iaf!! Lycka till o välkomme med fler frågor. Jag hjälper så gärna till!!

Stor Kram!
e.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej! Usch då.... Det lät inte trevligt alls...

Jag måste länka dig så jag hittar dig snabbare. Vill ju följa och se hur det går för dig =) Om det är okey?

Kram på dig

2008-10-16 @ 21:17:57
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0