Svår dag...

Idag har jag verkligen haft ALLT emot mig...

1. Ett ordentligt plus på vågen i morse, efter en halv helg i synd.
2. Tomt i kylskåpet när jag skulle laga mat.
3. Sugen på exakt allt onyttigt man kan tänka sig.
4. Tappade nästan sugen helt o hållet...

MEN...
Jag häll mig från godishyllan på citygross och handlade bara en massa nyttigt. Unnade mig däremot kesoplättar ikväll, mitt godaste GI-kvällis som man får spara till de dagarna när allt annat känns trist. Två digestive-kex slank visserligen ner innan, men borde ändå bli lite minus tills imon, hoppas verkigen det annars vet jag inte hur jag ska hålla motivationen uppe.

OCH...
Jag känner oxå att jag måste sätta upp ett mål, något att sträva emot (förrutom jeansen, som är lite diffust mål). Jag skrev i början av mitt GI:ande att 10kg iaf ska bort och jag tror det får bli mitt mål (rent viktmässigt iaf, hoppas det räcker för smaljeansen, ja,det borde det nog göra!) Så, målvikten är alltså 61.5 kg. Haha, vilken konstig målvikt egentligen, men men. Jag har kanske inte sagt nån gång att jag är 170cm lång, det är jag iaf och det känns väl okej att väga 61.5 då! eller? Det betyder hur som helst att hälften är uppnådd när jag väger 66,5. Jag var ju under det i lördags, men tro mig, nu har jag en bit kvar igen. Men det känns ändå bättre nu att verkligen ha något tydligt att kämpa mot. Får se hur långt det är kvar efter vägningen på fredag. Heja heja!

SÅ...
Efter ett lite mindre bryt idag känner jag mig nu taggad igen. Det är fantastiskt vad bloggandet och läsandet av era bloggar kan hjälpa till med motivationen! Man har lixom en kanal att skriva av sig och avreagera sig, men oxå blir jag superpeppad när jag läser era lyckade viktresultat mm. TACK!

Då biter vi ihop och kör igen...
e.

Kommentarer
Postat av: Anna

Såna där dagar kommer man nog alltid att stöta på, men jag tycker att du har löst det fint ändå!



Tycker precis som du, viktbloggar är ju toppen både att skriva och att läsa!



Kämpa på!



Kram

2008-10-07 @ 19:27:51
URL: http://spenat.webblogg.se/
Postat av: Ner40kg

JA, nu kör vi till tusen! På torsdag är det dags för mig och jag är ju aningen nervös! Äter bra MAT, men jaa... godis och jävelskap, säger jag bara! :P

2008-10-07 @ 21:22:24
URL: http://ner40kg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0