aj aj aj

sätt en emmy framför en skål med godis och vad händer? jag önskar jag kunde skriva att hon fnyser lite o går därifrån. men nej nej... jag har idag tryckt i mig godis. fan oxå! det är så här med mig nämligen, att har jag inget hemma så kan jag utan problem stå emot att köpa hem, jag är inte ens sugen. Men finns det där framför mig, gratis dessutom, bara att äta så kan jag inte låta bli. Så långt har tydligen inte min självdiciplin kommit! Därför hoppas jag att till på onsdag när jag jobbar nästa gång så har de andra ätit upp allt godis så jag inte behöver frestas av det!

Att det ska vara så jäkla svårt att stå emot.. jaja, det går upp och det går ner...

Det är även ganska svårt att motivera sig när man börjar bli lite nöjd med sig själv. Idag gled jag i mina snyggsnygga cityshorts utan problem och kände mig riktigt snygg faktiskt. Så tankarna pendlar mellan att vilja ner de där tio kilona till att tänka nja, 63kg räcker kanske eller äh jag är nöjd där jag är. Åh velpanna!
e.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Ja men lyssna på det här då.. min självdisiplin är obefintlig för tillfället.. maler i mig pigall-choklad, ostbågar och mumsig mat.. hur illa är inte det? Usch å fy...

2008-10-20 @ 20:38:41
URL: http://www.freewebs.com/jonnaodevil
Postat av: Cornelia Eriksson

Gud vad jag känner igen mig i det du skriver.

Men hur eller hur så är du såååå duktig.

Kram och pepp

Cornelia

2008-10-20 @ 21:50:01
URL: http://www.mia-caramia.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag känner faktiskt också igen mig i det du skriver... men det gäller att hitta en annorlunda väg runt problemet, eftersom det du försöker med nu inte funkar... Drick en jäkla massa vatten när du står där o är sugen på godiset,, drick så du nästan spyr! :-D haha nej då.. men gör något som får dig att bli mindre sugen på godiset.

Jag brukar tänka på mitt mål, eller tänka på VARFÖR man egentligen vill gå ner i vikt... ja jag vet inte riktigt om detta hjälper dig något... men men :) hihi

2008-10-20 @ 22:27:25
URL: http://bananensvikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0